دانلود پایان نامه ارشد روانشناسی اثربخشي آموزش تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان

1-4-2 مهارت حل مسأله

مهارت حل مسأله فرايند شناختي- رفتاري است كه افراد به واسطه ي آن استراتژي هاي مؤثر براي مقابله با موقعيت هاي مشكل يا مسأله زا در زندگي را شناسايي و كشف مي‌كنند (احمدي، عبديان و سليمي،1389(. در واقع حل مسأله يك مهارت حياتي براي زندگي در عصر حاضر است. حل مسأله مستلزم راهبردهاي ويژه و هدفمندي است كه فرد به وسيله ي آنها مشكلات را تعريف مي‌كند، تصميم به اتخاذ راه حل مي‌گيرد، راهبردهاي حل مسأله را انجام داده و بر آن نظارت مي‌كند (اليوت، شوچك و ريچارد[1]،1999). پژوهش بال[2](2005) نشان داد كه راهبردهاي مقابله اي ضعيف و شيوه هاي حل مسأله نامناسب و غير سازنده پيش بيني كننده رفتارهاي پرخطر مي‌باشد.

افرادي كه به توانايي هاي خود در مقابله با مشكلات اعتماد دارند، فعالانه روش هايي براي حل مشكلات خود جستجو مي‌كنند و كمتر احتمال دارد كه در پاسخ به شرايط استرس زا و دشوار به رفتارهاي پرخطر رو آورند. افرادي كه به رفتارهاي پرخطر رو مي‌آورند به جاي مقابله رودررو با مشكلات و برنامه ريزي براي حل آنها و در نظر گرفتن راه حل هاي متنوع براي حل مشكلات به رفتارهاي خطرسازي رو مي‌آورند كه گاه آسيب‌ها و مشكلات بيشتري را برايشان ايجاد مي‌كند. (بهزادپور، مطهري، گودرزي، 1392). تحقيقات مربوط به تاب آوري حل مسأله مؤثر را از ويژگي‌هاي افراد تاب آور ذکر نموده اند. )ايساکسون[3]،2002).

[1]-Elliot, Shewchuk.& Richard

[2]-Ball

[3]-Issacson

سوالات یا اهداف پایان نامه :

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بر افزايش كيفيت زندگي دانش آموزان دختر

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بركاهش رفتارهاي پرخطر در دانش آموزان دختر

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان